Sekvenční vstřikování plynu
AC Autogaz, Elpigaz, Tartarini
Kapalný plyn teče z nádrže do elektromagnetického ventilu s filtrem (2), který je umístněn na tlakovém regulátoru(1) v prostoru motoru. V tomto regulátoru se zkapalněný plyn odpaří a tlak LPG se upraví na stabilní hodnotu. Poté proteče LPG hadicí do rozdělovače(3), který vstřikuje plyn do sacího potrubí v závislosti na časování vstřikovacích ventilů benzínu.
SGI řídící jednotka(5) počítá optimální moment zážehu a průběh vstřikování pro každý válec samostatně. Díky tomu dochází k zachování maximálních jízdních vlastností a k minimálním emisním hodnotám výfukových plynů.
Revoluční charakteristiky automobilů s SGI zaručují vyšší výkon, než kterého by bylo možno dosáhnout s minulými systémy.
A nezáleží je-li automobil zařízením SGI vybaven již při výrobě, anebo později.
Výhody SGI
- výkon a jízdní vlastnosti jsou téměř identické s benzínem
- kvalita a spolehlivost odpovídá standardům automobilového průmyslu - SGI odpovídá novým emisním předpisům a splňuje EOBD
- nedochází ke zpětnému šlehu do sacího potrubí
Přepínání benzin-LPG
- za studena dochází k přepnutí na LPG po zahřátí regulátoru tlaku na teplotu 35°C, což je zhruba po ujetí 500m - 3 km v závislosti na venkovní teplotě
- další přepnutí probíhá automaticky po 3s od nastartování (jen systém STAG 300- ostatní systémy po 25s)
- po vyjetí LPG nádrže se zařízení samo přepne do benzínu a oznámí to akusticky a diodově na přepínači LPG
- kdykoliv za jízdy je možné přepnout na benzín-plyn-benzín-plyn
- přepnutí nedoprovází zádné cuknutí ani prodleva vzhledem k postupnému připojování válců
- 1. Koncovka plnění LPG
- 2. Multiventil
- 3. Nádrž na LPG toroid
- 4. Regulátor tlaku
- 5. Filtr plynné fáze
- 6. Vstřikovač LPG
- 7. Přepínač benzín-plyn
- 8. Řídící jednotka LPG